poniedziałek, 28 października 2013

Dzień ósmy - środa

 

Spotkania, spotkania, spotkania…
Z rana natknąłem się na informację w internecie, że dziś mija 77 rocznica urodzin Agnieszki Osieckiej, która przez wiele lat mieszkała na Saskiej Kępie i utożsamiała się z tym miejscem. Jej twórczość była mi kiedyś dość bliska, więc postanowiłem, że wybiorę się na spotkanie z Osiecką przed wszystkimi innymi, zaplanowanymi na dziś, spotkaniami. Nie jestem zbyt wielkim fanem różnego typu ławeczek czy innych stolików ze znanymi osobami, ale jak się okazuje, mogą się czasem przydać, kiedy na przykład prowadzi się bloga. Poszedłem na ulicę Francuską, gdzie stoi stolik, a przy stoliku siedzi Agnieszka Osiecka, zrobiłem zdjęcie, wsiadłem na rower i ruszyłem na spotkanie z Iza Rutkowską, założycielką Fundacji Form i Kształtów, autorką i kuratorką wielu działań twórczych, ostatnio projektu Przytulanka.
Było to niezwykle inspirujące spotkanie, dzięki któremu mogłem doprecyzować swój mini-projekt. Po wczorajszym spotkaniu z Martą zdecydowałem, że trzonem mojego działania będzie jakiś obiekt, który zachęci ludzi do tego, żeby podzielili się ze mną swoimi refleksjami dotyczącymi przyszłości. Iza wydawała się idealną specjalistką od obiektów, dzięki jej pomysłowi powstał np. wielki miś, „wędrujący” po Warszawie czy zminiaturyzowane zabytki, które można było zabrać ze sobą na urlop.
Przed południem wróciłem na Saską, gdzie poznałem pozytywnie nakręconą Annę Płachecką, animatorkę kultury ze Stowarzyszenia Katedra Kultury, działającą na Targówku i Bródnie. Jest ona współtwórczynią projektów „Majówka Targówka” i „Interwencje osiedlowe”. Ona i jej koleżanka Julia Biczysko wywołały twórczy ferment na podwórkach, który zbliżył do siebie mieszkanki i mieszkańców, dając im szansę wspólnych działań: malowania, nagrywania zawołań podwórkowych, oswajania przestrzeni itp. Poza tym znaleźliśmy z Anią jeszcze jeden wspólny temat. Oboje jaramy się animacją poklatkową, więc rozmowa nieco się przeciągnęła, niemal spóźniłem się na kolejne spotkanie z Katarzyną Bindą w biurze „ę”.
Katarzyna jest jedną z członkiń zespołu zajmującego się projektami seniorskimi w Towarzystwie Inicjatyw Twórczych „ę” i wprowadziła mnie w tajniki projektu badawczego „ZOOM na Uniwersytety Trzeciego Wieku” oraz opowiadała o „Seniorach w Akcji”.

Dzień zakończyłem udziałem w drugim spotkaniu „Migawek”, poświęconym fototożsamości, o której opowiadała dr Iwona Kurz z Zakładu Filmu i Kultury Wizualnej, IKP UW. Uff, co za dzień!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz